Tijdens de afgelopen Prototype Party zijn vier ondernemingen door onderzoeksbureau GfK genomineerd om voor het directieteam te mogen pitchen. Deze winnaars mogen een enquête bij een panel van 100.000 personen indienen. Mick Remmers was namens ‘Pleintje’ een van de kandidaten. hij vertelt graag over die ervaring.

Mick:
Woensdag 7 maart na het Broodje Kaas kwamen de genomineerden samen in Studio HvA om met Jan Scholte de pitches voor te bereiden. De finetuning van de pitch was al bij binnenkomst begonnen: muziekje aan, water op tafel, met andere woorden; een relaxte sfeer. Een van de kernpunten die Jan mee wilde geven naar de pitches bij GfK is dat ieder team een sticky story had, een verhaal die na de pitch naverteld kon worden door het publiek. Dit is ook waar we tijdens de ‘sticky story meeting’ aan gewerkt hebben. Met de deur in huis vallen – GEEN goedemiddag en dank u wel voor uw tijd – Contrasten in de pitch en Oneliners.

Donderdag 8 maart zijn de teams naar het hoofdkantoor van GfK gegaan. Een goed ontvangst zorgde voor een rustgevend gevoel. Ieder team heeft na een korte introductie van het GFK een geweldige pitch gegeven! Vervolgens na korte discussies en vragenrondjes zijn de teams apart met specialisten van GfK gaan praten en brainstormen. Netwerkverbreding en toegang tot veelzeggende data tot gevolg. Al met al een geweldige dag en een ervaring rijker om van de ondernemingen een succes te maken!

GfK, het grootste marktonderzoekbureau van Europa

Tekst: Alex van Heeswijk